martes, 11 de abril de 2017

Disseny d'una oficina

Aquesta activitat del tercer trimestre tractava a distribuir una planta segons els requisits de l'enunciat. L'activitat es va treballar tant a classe com a casa.
 
L'activitat consistia com he dit a distribuir una planta d'una oficina segons uns requisits, és a dir, sabent que hi treballarien quatre persones que es dedicarien al següent:
La directora que rebria els clients al seu despatx i organitzaria les campanyes, per això a la seva zona podem observar que he col·locat una taula amb tres cadires (de les quals dues són per als clients i una per a la directora), una zona d'autoservei (ja que s'havia de plantejar serveis bàsics), dos armaris per a emmagatzemar i una planta per a donar ambient a la sala.
Suport: Làmina DIN A3.
Tècnica: llapis portamines i rotring (0.4mm).
11.04.2017.

El secretari o la secretaria que ha d'atendre al telèfon, obrir la porta a les visites i arxivar comptabilitat, li he atribuït una taula amb una cadira i un armari per a emmagatzemar els arxius, a més a més està a prop de la porta d'entrada a la planta i dins de la zona pública i d'espera on hi ha un sofà i una butaca.
El dissenyador i la il·lustradora realitzarien la seva feina a l'ordinador i a la taula, i com sovint es fan consultes entre ells per a treballar conjuntament, he col·locat les dues taules una al costat de l'altra en l'habitació on hi ha dues finestres per a tindre una major lluminositat. A més a més també tenen armaris per a emmagatzemar arxius.
Finalment pensant en els serveis bàsics he organitzat un lavabo amb dos vàters separats (un per a cada sexe) però amb unes piques conjuntes. Aprofitant la mateixa habitació per l'assumpte de la finestra.
 
La distribució dels mobles la vaig fer segons la funció de cada treballador, però la distribució de la planta la vaig fer per les següents raons: en primer lloc la secretaria, ja que ha d'atendre a les visites i al costat esquerre hi ha la directora, ja que entre la secretaria i la directora ha d'haver-hi comunicació. A més a més enfront de la directora hi ha la zona del dissenyador i de la il·lustradora per si han de pactar idees o parlar d'algun projecte i finalment la zona dels lavabos l'he localitzat enfront de la zona pública i de secretaria perquè d'aquesta manera pot accedir tant els treballadors com els clients.
 
Les dificultats que vaig trobar en aquesta activitat era la distribució de les finestres, ja que em va costar a arribar a una proposta on quasi totes les habitacions tinguessin una finestra. Crec que ho he mig aconseguit perquè l'única sala que no té finestra és la de secretaria. Pel que fa a la resta crec que ho he pogut fer bé perquè la distribució de l'espai està d'acord amb la funció de cada treballador.
 
L'escala gràfica que he utilitzat per a la distribució d'aquesta planta d'oficina és l'escala d'1:20.

La fotografia ha estat presa i tractada amb el meu telèfon mòbil.

No hay comentarios:

Publicar un comentario