domingo, 16 de abril de 2017

Maqueta d'una ONG

Aquesta activitat de disseny tracta d'una activitat que es treballa tant bidimensionalment amb plànols i perspectives, com en la tri dimensió amb una maqueta. Els aspectes bidimensionals i tridimensionals s'havien de treballar amb el concepte d'estand d'una ONG, en aquest cas "ACIMA" una ONG de comunicació i informació medi ambiental. Aquesta activitat es va treballar tant a classe com a casa.
 
Maqueta vista des de dalt.
Material de l'estructura: cartó ploma (0,3 mm de gruix).
16.04.2017
En primer lloc, a classe vaig treballar el plànol que havia de ser a escala 1:20. El plànol el vaig fer en una làmina DIN A3 de manera que vaig centrar la planta de l'estand a la làmina i després vaig calcular el gruix de les parets i vaig retolar tota la planta. A continuació, al plànol trobem la disposició dels mobles en la planta de l'estand. Jo vaig col·locar una taula en forma de "L" i tres tamborets.

En segon lloc, a classe vaig començar a muntar l'estructura de l'estand amb el terra i les dues parets, això ho vaig fer calculant les mesures de les parets i el terra a escala 1:20. Seguidament vaig enganxar les parets a terra amb silicona i un cop ja estava sec vaig enganxar a la paret més llarga una decoració que contenia el logotip de l'ONG a sobre d'un fons blau amb núvols. 
 
Interior de la maqueta.
Materials del mobiliari: plàstic acetat transparent i negre,
palletes blaves. Silueta i fotografíes impreses.
16.04.2017
En tercer lloc, a casa vaig fer els mobles que tenia col·locats al plànol. Primer, vaig fer la taula amb dues peces de plàstic acetat perquè volia que simulés el material que utilitzaria realment, el vidre. Un cop vaig fer les dues peces de la taula les vaig ajuntar una sobre l'altra amb super glue. En segon lloc, per als tamborets vaig calcular les mides a escala i amb un plàstic acetat negre vaig fer la part superior i per a la inferior vaig utilitzar una palleta blava, ja que era el color principal de l'estand. Per a fer els tamborets vaig pensar a utilitzar taps de plàstic blancs, però eren massa grans per a l'escala 1:20.
Per últim, vaig imprimir dues fotografies més per a decorar la paret més curta i també vaig imprimir una silueta d'un home d'1 '70 m a escala 1:20 (8 cm) i la vaig retallar i pegar en un tros de plàstic acetat translúcid perquè es mantingués dret.

Perspectiva de la maqueta en un foli DIN A3 amb la
justificació de la proposta.
Tècnica: llapis portamines i aquarel·la.
16.04.2017
Finalment també a casa, vaig fer la perspectiva de la proposta per a què visualment a part del plànol és veiés la decoració de les parets. Per a realitzar la perspectiva vaig utilitzar el regle, el portamines i una mica d'aquarel·la per a donar color i ambientació.
 
Les meves dificultats han estat al plànol i a la maqueta. Al plànol perquè el primer cop que el vaig fer vaig calcular malament el gruix de les parets i ja el vaig retolar, per tant vaig haver de començar de nou. Una altra dificultat ha sigut en la maqueta, ja que el mobiliari no s'enganxava massa bé pel poc gruix que té el plàstic i a més a més pel que he comentat abans, la meva idea era fer els tamborets amb tapons de plàstic blancs però eren massa grans i vaig haver de trobar una altra solució. Tot i això he pogut solucionar-ho tot i acabar-ho amb una aparença similar a la meva idea principal.
 
Les fotografies han estat preses i tractades amb el meu telèfon móvil.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario