viernes, 24 de marzo de 2017

Disseny d'un habitatge

Aquesta activitat tractava sobre realitzar la planta d'un habitatge amb totes les seves respectives habitacions cobrint la necessitat d'un habitatge habitat per tres persones. A més a més aquesta activitat és la primera activitat amb la qual treballem el concepte d'escala, ja que s'havia d'aplicar l'escala d'1:50 tant a la planta com als mobles i els murs o envans. Aquesta activitat es va començar a classe però es va poder acabar a casa.
Làmina DIN A3 d'un habitatge a escala 1:50.
Tècnica: llapis portamines i rotring (0.8 i 0.4 mm).
23.03.2017.
L'activitat la vaig elaborar a partir de les pautes que donava l'enunciat. En primer lloc en un foli DIN A3 a banda vaig fer l'escala gràfica d'1:50 per a passar els metres reals a centímetres en el dibuix. Un cop realitzada l'escala gràfica, vaig mesurar amb un regle les dimensions del perímetre de l'habitatge i després vaig aplicar el gruix de les parets, les finestres i les obertures per a les portes. Un cop a la làmina DIN A3 ja tenia el perímetre, el mur i totes les obertures, vaig començar a esbossar en un foli a part la distribució de l'interior de l'habitatge. Finalment, un cop ja estava decidida la distribució, només calia passar-la a la làmina amb la mida a escala, per tant vaig tornar a utilitzar el regle i l'escala gràfica per a poder mesurar la mida real i passar-la a les mides del dibuix.
 
Tot aquest procés em va costar molt, ja que mai he fet dibuix tècnic i mai havia fet un exercici amb el concepte d'escala. També he de dir que vaig repetir aquesta activitat tres vegades, perquè les mides no em quadraven i no aconseguia que quedés bé. Tot i que vaig poder acabar-ho finalment, encara que alguns mobles els he de revisar i acabar de retolar l'activitat, ja que no estava segura de què estigués 100% bé. (Pròximament hi haurà la imatge del resultat final).
 
La fotografia ha estat treta amb el meu mòbil i tractada amb GIMP.
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario