miércoles, 15 de febrero de 2017

Dibuix de la figura humana en moviment.

Dibuix de moviment amb model femení, segona sessió.
 Posició de cinc minuts. Material: Tinta xina, canya,
pinzell i aigua.  13/02/17.
Aquesta experiència, l'he gaudit molt més del que imaginava, ja que he superat les meves pròpies expectatives. A més a més, per a mi ha sigut una mena d'alliberació de l'anatomia humana 
Aquesta activitat de dibuix artístic l'hem treballat al segon trimestre, ja que el tema principal del trimestre ha estat la figura i l'anatomia del cos humà.
Aquesta activitat l'hem realitzat durant dues sessions de dues hores cadascuna.

Aquesta activitat consistia a captar el moviment de la model, en aquest cas una model femenina.
El dibuix s'havia de fer en trossos de papers diferents de les mides que tu volguessis, en el meu cas he fet de dimensions petites i alguns formats allargats.



Dibuix de moviment amb model femení,
segona sessió. Posició de 5 minuts.
Material: Tinta xina, canya, pinzell i
aigua.  13/02/17.
 Tant el format dels papers com la tècnica eren lliures, i jo vaig decidir utilitzar la tècnica humida, ja que acostumo a treballar amb tècnica seca (com per exemple el carbonet) a les activitats de classe de tipus selectivitat. Per a realitzar la tècnica humida vaig decidir agafar aquarel·la (tot i que només la vaig utilitzar la primera sessió) la tinta xinesa, aigua, pinzells i canya.

Durant la primera sessió d'aquesta activitat, la model va fer posicions llargues com de 20 minuts aproximadament, cada posició que feia diferent durava menys temps fins a arribar al moviment continu on els alumnes havíem d'agafar la imatge de la model per retentiva, ja que la model feia model continu.
A la segona sessió, la model ja va començar fent posicions de 15 minuts, és a dir, que el ritme de la segona sessió anava 5 minuts més avançada que no pas la primera.

Els meus dibuixos els vaig elaborar de la següent manera, primer agafava el pinzell i amb una mica d'aigua plantejava una primera idea a través de taques, després amb la tinta i l'aigua anava creant grisos fins a arribar alls negres fins que al final agafava la canya amb una mica de tinta i acabava de limitar amb línia la figura.
 Tot i que cal destacar que a la primera sessió quan la model va arribar al moviment continu no vaig poder captar molt bé la figura, però m'ha agradat molt haver tingut l'oportunitat de viure aquesta experiencia  i m'he divertit dibuixant a partir de la taca.
Les imatges han estat fotografiades pel meu telèfon mòbil i tractades amb GIMP.
 
Dibuix de moviment amb model femení, segona sessió.
Posició de 10 minuts. Materials: tinta xinesa, canya, pinzell i aigua.
13/02/17.

No hay comentarios:

Publicar un comentario